Jaký náhled mají dnešní středoškoláci na úroveň výuky a využití volného času?


Jak vypadá současná úroveň výuky na českých středních školách? Je čas na přestávky dostatečný a jak jej současní středoškoláci využívají? A jakými činnostmi vyplňují svůj volný čas? Zeptali jsme se několika středoškoláků na jejich názor.

Prvním z nich je Lukáš. M, šestnáctiletý student pražské střední školy zaměřující se na informační technologie.

„Lukáši, jak hodnotíš výuku na své škole?“

„Do školy chodím rád. Vybral jsem si obor, který mě baví a témata výuky jsou zajímavá. V současné době máme společný informatický základ a od 3. ročníku si vybíráme specializaci. Plánuji se zaměřit na programování. Myslím, že s tímto oborem se neztratím.“

„A jak využíváte se spolužáky přestávky a vůbec, jak trávíte volný čas po škole?

„Přestávky jsou na náš vkus dost krátké. Obvykle nestihneme probrat, vše, co bychom potřebovali a už začíná další hodina. Ale snažíme se to změnit. Například loni čtvrťáci zrealizovali petici za jejich prodloužení. Podepsali ji téměř všichni žáci školy. Vedení o tom ale nechce ani slyšet.“

„A proč myslíš, že se vedení tímto problémem nezabývá?“

„Paní ředitelka v oficiálním prohlášení vysvětlovala, že studenti jsou ve škole od toho, aby se učili, scházet se za účelem debat prý můžeme po škole.“

„A scházíte se se spolužáky po škole?“

„Nevím, jak je to na jiných školách, ale my ano. Všichni jsme tak nějak asi informaticky postižení a volný čas trávíme stejně u počítače. Velká část z nás si už přivydělává například tvorbou webových stránek. Občas potřebujeme společně zkonzultovat některé problémy.“

A jak to vidí Lukášova stejně stará kolegyně Anna P. ze stejné školy, ale jiného oboru zaměřeného administrativním směrem?

„Aničko, baví tě to ve škole. Myslíš, že sis vybrala dobře?“

„Výuka mě moc nebaví. Učitelé nám látku příliš nevysvětlují, spíše se všichni snažíme hodinu tak nějak přežít. Nejvíc mě baví Psaní všemi deseti. Pracujeme v programu, který nám počítá počet úhozů a kontroluje chyby. S holkama soutěžíme, kdo bude rychlejší. Učitelku za celou hodinu moc nevidíme. “

„A jak využíváte přestávky, vyhovuje ti jejich délka?“

„Přestávky by samozřejmě mohly být delší. Ale vzhledem k tomu, že se toho při hodinách stejně moc neděje, nějak zásadně to neřešíme. Vím, že se tu loni organizovala petice za jejich prodloužení, tu jsme všichni podepsali. Ale stejně se nic nestalo. Vlastně nám to ani moc nevadí.“


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 30 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

od


Napsat komentář



Vyhledat produkty, články


Nejnovější články





Najdete nás na Facebooku


Studenti hledají…